InstaMoments #66

insta66

Jeg har brugt en morgen på at kigge feriebilleder og spise bananvaflerJeg har drukket espresso macchiato (favorit!) og spist chokorug fra Lagkagehuset. Jeg har handlet frugt og grønt på Torvet i Odense – i regnvejr. Jeg har spist de bedste(!) hjemmelavede pizzaer, lavet i gasgrillen. Jeg har drukket formiddagskaffe og tullet rundt på mit værelse. Jeg har plukket hindbær med min mor. Jeg har bagt en lynhurtig crumble af de friske hindbær. Jeg har startet dagen med de gode bananvafler og kaffe. Jeg har løbet en del ture – bl.a. langs marker med fine valmuer. Jeg har været med på Pokemon-jagt. Jeg har spist et bjerg bananpandekager med bær og mandelsmør, drukket greenie + kaffe og læst ude i solen efter træning. Jeg har dyrket (og spist) mange tomater. Jeg har klappet og nusset Kamillas hundehvalpe. Jeg har drukket kaffe med masser af mælkeskum. Jeg har trænet i min TRX ude i solen. Jeg har spist greeniebowl til morgenmad. Jeg har spist frokostsalat på stranden. Jeg har solet og slappet af på stranden. Jeg har løbet i sommervarmen. Jeg har spist gourmet hotdogs til aftensmad. Jeg har været til bryllup. Jeg har været iført sommerkjolen og sandaler, og taget billeder af fine, blomstrende hortensiaer. Jeg har arbejdet. Jeg har haft besøg af søde gæster (mine forældre) til store isvafler. Jeg har hygget om mig selv med god morgenmad. Jeg har haft Malthe på cykel med som selskab på en varm løbetur. Jeg har spist virkelig lækker rissalat til frokost. Jeg har plukket kirsebær med min mor. Jeg har inviteret Emma til vaffel-morgenmad. Jeg har haft den hyggeligste formiddag med Emma, spandevis af kaffe, vafler med toppings en masse og en lang gåtur. Jeg har spist morgenmad i sengen efter en lidt hård nat. Jeg har gået tur og været på (min) café med Caro. Jeg har bagt en ordentlig portion boller, der blev virkelig vellykkede. Jeg har startet dagen langsomt, inden endnu en vagt på arbejde. Jeg har løbet bakkeintervaller fra morgenstundenJeg har spist endnu en omgang avokado/choko-bowl – det er virkelig en favorit for tiden.

Følger I med på Instagram? Hvis ikke, så skynd jer ind og find min profil (MarieJosiasen) med det samme. Jeg deler masser af små hverdagsglimt, og synes det er så hyggeligt, hvis I vil følge med – jeg vil også meget gerne følge med hos jer. Jeg har også lige opgraderet på telefon-fronten, så nu bliver mit instafeed af noget bedre billedkvalitet!

Fridag!

I dag har jeg fri! Dét har jeg glædet mig til. Jeg er mægtig glad for mit arbejde og kunne ikke ønske mig en bedre arbejdsplads, men tre fulde dage i streg, er også lidt hårde. Det er mange (stående) timer, lang tid hvor man er “på”, meget ansvar og sene lukkevagter.

Så i dag har jeg en velfortjent fridag. Egentlig har jeg fri helt til torsdag, men vi er stadig ramt af sygdom i personalegruppen, så nu må vi se hvad det ender med. Imorgen er cafeen lukket, så der har jeg i hvert fald også fri. Æh, det er rart!

Hvad skal I lave i dag?

Magasin Denimskjorte

IMG_8399

Jeg var med min mor ude og kigge lidt i butikker for nogle uger siden. Jeg manglede ikke det store, og var mest med som selskab, men da jeg så denne, sat ned til 80 kr, så kunne jeg alligevel ikke lade være med at hapse den med hjem.

Den er en str. S, men den er ret stor i det og dermed lidt oversize – på den helt rigtige måde. Jeg tror, det oprindeligt er en skjorte, men den er så lang i det, at jeg tænker, at jeg vil anvende den som kjole. Ikke med bare ben (for der er den liiiiiige kort nok, men med strømpebukser og et par støvler (evt med en lille hæl) kunne den være super fed! Hvis man lader den stå åben, er den også rigtig pæn og god at bruge som en cardigan, ud over et par jeans og en basis t-shirt. Ret smart med sådanne items, er kan bruges på flere måder.

IMG_8400

Arbejde, Bakkeintervaller & Morgenmadstærte

IMG_8732

// Morgenmadstærte med granolabund og vaniljeprikket skyr-fyld, toppet med ribs og lidt moste hindbær + kaaaaaffe //

Godformiddag folkens.

Jeg synes, det er længe siden der har været en live-update herinde, med lidt snak om løst og fast. Det er nogle af de indlæg, jeg finder meget hyggelige at skrive, så jeg håber også, at I kan lide at læse med!

Den weekend her er blevet lidt anderledes end planlagt. Det er jo ferie, og det betyder at vi også på min arbejdsplads skiftes til at holde lidt ferie. Lige nu er det så min chefs tur, hvilket egentlig er fint, da vi er (eller plejer at være) en del, der sagtens kan overtage ansvaret. Men samtidig er der én, der lige har sagt op, en anden, der også er på ferie, og nu også én, der er blevet virkelig syg. Det betyder at vi er to(!) over 18 til at deles om alle vagter her henover weekenden. Jeg skulle have arbejdet i går aftes, i aften og hele dagen imorgen, men det blev så i stedet til en heldagsvagt i går, fra 14:30 til luk i dag og stadig hele dagen imorgen. Så Cecilie, som jeg havde en aftale med i går formiddags, måtte med på arbejde i stedet! Ikke helt, som vi havde planlagt det, men det gik, og der var heldigvis tid til at snakke ind i mellem kunderne.

I dag måtte jeg så også stå (semi)tidligt op, for at få klaret dagens løbetur. Jeg løber altid bare dét, jeg har lyst til, og har aldrig træningsprogrammer, jeg følger slavisk. I dag blev det til en omgang bakkeintervaller, da jeg havde friske ben og trængte til at presse pulsen helt i top (jo, det kan man godt trænge til). Det er længe siden, jeg har løbet intervaller, men jeg må huske at gøre det ind i mellem, for det er faktisk en ret fed følelse – og så skulle det vist være så sundt.

Da jeg kom hjem, var jeg sulten! Så det var godt, at jeg havde en morgenmadstærte stående i køleskabet, klar til at blive spist. Det er en ny opskrift, jeg arbejder på, og I skal nok få opskriften en dag. Det er nemlig ret hyggeligt, sådan at kunne spise kage til morgenmad. Både hvis man vil forkæle sig selv, eller hvis man får morgenmadsgæster. Tror den vil falde i god jord hos de fleste.

Hvad formiddagen skal bruges på, inden jeg skal møde på arbejde, ved jeg ikke rigtig endnu. Tror bare jeg skal tulle lidt rundt, eksperimentere lidt i køkkenet og nyde at jeg lige har et par timers fri, inden den står på arbejde igen.

God fredag!<3 Hvad er jeres planer?

Yoga Status

FullSizeRender

Jeg skrev lidt om yoga for nogle uger siden. Hvordan det giver mig en helt anden følelse af velvære og kontakt med min egen krop. Noget, der er enormt vigtigt og som kan hjælpe med at tackle angsten. Et led i at få det bedre er i hvert fald at få ro på, få slappet af og bragt min krops alarmberedskab lidt til ro. Her hjælper yogaen.

For der skal man netop være til stede i nuet. Intet andet. Man skal bevæge kroppen i dybe, men blide, stræk, trække vejret dybt og mærke hvordan kroppen arbejder, giver sig og løsnes. Det er en ret vild følelse, når man kommer ind i et godt “flow”, følger åndedrættet og bevæger sig fra den ene stilling til den anden. Jojo, jeg lyder ganske frelst og passioneret (og nu er jeg ikke engang særlig god eller erfaren, men stadig ved at øve mig) – men prøv det lige!

Yoga er nemlig et fantastisk værktøj til at arbejde med kroppen fremfor mod kroppen. Jeg elsker stadig at løbe og styrketræne, men at styrke min krop som helhed, på en funktionel måde, der også styrker min balance og smidighed, tiltaler mig rigtig meget. Og så er det rigtig sundt for mig med roen, der kan bringe mit stressniveau lidt ned.

Således dyrker jeg yoga et par gange om ugen som supplement til anden træning. Jeg tror, det er rigtig sundt at variere sin træning. Yoga laver jeg altså tit på mine “hviledage” – altså dagene mellem hårdere træningspas, så jeg får strukket kroppen godt igennem. Hvis jeg ikke er helt på toppen, men trænger til at bevæge mig, kan jeg også finde på at udskifte styrketræning/løb/TRX med yoga.

Yogaen dyrker jeg helst om morgenen, da det giver sådan en god start på dagen, men også gerne senere op ad dagen, for at få den der “pause”, ro og bevidsthed om sig selv, som kan være så rar. Jeg har nogle basic yoga-positioner, som jeg freestyler imellem (jeg øver mig i at komme i “flow”, og bare lade kroppen fortælle mig, hvilke stillinger jeg skal bevæge mig igennem), og ellers er jeg rigtig glad for at bruge videoer på youtube. Der er rigtig mange gode, og herunder har jeg smidt fire af mine favoritter til inspiration.

Hvis jeg har tid, bruger jeg gerne 30-40 minutter, men 10 minutter, som det første når jeg står op om morgenen, kan også gøre det. Det er endnu en fordel ved yoga. Jeg er også rigtig glad for at være udenfor, med bare tæer i græsset, da det også giver en følelse af “grounding”.

Jeg tror, det var alt for nu. Hvis I vil høre mere om træning og træningsrutiner, må I endelig sige til! Jeg har masser, jeg gerne vil dele!

Older posts