Min Træning // Uge 41 + 42

3 Dage i KBH med Alberte // Dag 1

img_6251// Første stop, da vi havde sat bagagen på hotellet, var Torvehallerne. Himlen for foodies som Alberte og jeg //

I efterårsferien (for næsten 14 dage siden!) var Alberte og jeg et par dage i København. Det har I nok set, hvis I følger med på instagram, hvor jeg flittigt delte billeder fra vores dage.

Og nu har jeg endelig fået (og taget mig) tid til at få delt noget om vores tur, her på bloggen. For vi havde sådan en dejlig tur og var forbi sådan nogle fine steder, som jeg gerne vil vise jer.

Vores afrejse blev liiiidt mere hektisk end planlagt, da vores tog fra Tommerup til Odense blev aflyst. Fuck. Det blev til et, mindre panisk, opkald til min mor og så afsti-afsted ind til Odense i bil. Vi nåede det, men det var på et hængende hår! Men, men, men. Afsted kom vi, og så havde vi tre hele dage foran os.

I dette indlæg er der glimt fra den første dag, hvor vi primært befandt os i midtbyen. Vi gik og gik og gik rundt i byen, da vi var enige om, at det var den rareste måde at opleve byen på. Og så var der masser af tid til at snakke om små og store emner, grine, hygge og kigge. Så dejligt.

Følg med i vores tur herunder!

img_6259// Tid til formiddagskaffe efter den lidt hektiske start på dagen. Coffee Collective i Torvehallerne laver fremragende kaffe! //

img_6263// Efter Torvehallerne gik vi et smut forbi Botanisk Have – for at opdage, at der var lukket. Så vi så det udefra og gik så videre, med planer om at vende tilbage en anden dag //

img_6264// Ved frokosttid passede det med, at vi kunne smutte forbi 42Raw, hvor vi begge fik en blandet salat. SÅ GODT! Alberte spiser vegetarisk, og jeg holder også af at spise plantebasserede måltider, så vi var meget begejstrede hele konceptet på 42Raw og maden var virkelig lækker! //

img_6269// Alberte og jeg er foodies/helsefreaks af øverste skuffe, så vi var i utallige helsekostbutikker (og andre butikker) //

img_6273// Et smut forbi Nyhavn er altid hyggeligt //

img_0018// Turistselfie på Kongens Nytorv //

img_6278// Kaffetid på Original Coffee, på toppen af Illum. Vi var trætte og sultne, så det var perfekt med en lille eftermiddags “pick me up” //

img_6279// Der er så fint, på toppen af Illum, og jeg kan bestemt anbefale at tage en tur derop for at købe delikatesser, spise eller drikke en kop kaffe //

img_6282// Det er, for mig, ikke et rigtigt Københavner-besøg, hvis jeg ikke har været i Notre Dame. Fiiiineste butik! //

img_6283// Vi boede på Hotel Astoria, der var helt perfekt til vores behov. Det ligger lige ved siden af banegården, har døgnåben reception og serverer virkelig lækker økologisk morgenmad. Værelserne er små og lidt slidte, men med gode senge og dét, man behøver. Og så vejede den lækre morgenmad og atmosfæren på hotellet op for dét, der ikke var i udstyr og dekoration på værelset //

img_6287// Efter et hurtigt smut tilbage på hotellet, for at sætte indkøbsposer, tog vi i Tivoli, hvor vi skulle mødes med min familie, der også var i København om mandagen. Der er SÅ fint i Tivoli i efteråret / ved Halloween //

img_0029// Vi prøvede lidt forlystelser, tullede rundt og kiggede, inden vi så afsluttede besøget med aftensmad på en af restauranterne i haven (Alberte var der, selvfølgelig, også) //

img_6294// Det er så smukt, med alle lysene i Tivoli. Trætte, trætte, trætte skiltes vi med min familie og gik hjem i seng //