Morgentræning: Hurtig Bentræning

Favorit Bønnesalat

NÅE fik vi ofte bønnesalat – og jeg var vild med den! Bønner er ikke noget, vi normalt har spist herhjemme (min mor bryder sig ikke om grønne bønner), men efter jeg er kommet hjem, har denne salat været på menuen flere gange til frokost. Synes bare den smager så goooodt! Og så er den virkelig, virkelig simpel at lave!

Opskrift på bønnesalat til 1 person til frokost:
en tallerkenfuld grønne bønner fra frost
et drys salt
4-6 cherrytomater
en lille håndfuld soltørrede tomater
ca. 20 g. feta
dressing:
1 tsk balsamicoeddike
1 tsk olivenolie
1/2 fed hvidløg, finthakket
et nip chiliflager
et nip rørsukker
salt & peber

  1. Put bønnerne i en si, og overhæld dem med kogende vand til de er tøet op.
  2. Skyl dem herefter under koldt vand, til de er kølet af.
  3. Hæld dem over på et viskestykke, og dup dem tørre.
  4. Skær cherrytomaterne i kvarte og de soltørrede tomater i mindre stykker.
  5. Pisk dressingen sammen og smag den til.
  6. Læg bønnerne på en tallerken, fordel cherrytomater og soltørrede tomater over, smuldr fetaen ud over og hæld dressingen over.
  7. Server – blot som den er eller som tilbehør.
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Morgentræning: Hurtig Bentræning