Les Rêves Lingerie

Lissabon: Dag 1

// Praca Dom Pedro IV: En af de fineste og mest kendte pladser i Lissabon, der ligger ret centralt omgivet af masser af restauranter //

Vi tog tidligt, tidligt afsted lørdag morgen (afgang kl. 06:00 fra Kastrup) og var dermed i Lissabon først på formiddagen. Det betød, at vi havde en lang dag foran os, selvom vi var trætte efter en nat med minimal søvn. Vi fik sat kufferterne på vores hostel og begav os så ud i byen.

Først udforskede vi lokalområdet, fik provianteret i et supermarked og blev så sluppet løs for at finde frokost. Vores hostel lå virkelig centralt, så det var virkelig lækkert bare at træde ud af døren og så være midt i Lissabon. Vi var trætte og sultne, og nok også lidt overstimulerede og overvældede, så vi kunne ikke overskue den store frokost og endte dermed med picnic-style frokost på pladsen Praca Dom Pedro IV. Det så I måske på instagram.

Efter frokost stod den på en tur i sporvogn. Det kan bestemt anbefales, hvis man besøger Lissabon. Det er nok den mest besværlige transportform, men til gengæld er det en virkelig fin og autentisk oplevelse, og noget man næsten skal prøve. Vi tog rute 28 og kom rundt i mange af de gamle kvarterer. Vi troede at vi ville køre en runde og ende tilbage i vores eget kvarter, men endestationen var et par kilometer fra vores hostel, så vi måtte begive os hjemad på gåben. Vi endte med at gå mod vandet og gå langs det, for så at bevæge hos indad i byen igen, da vi nærmede os hostelet. Lissabon er rimelig nem at finde rundt i, så det gik fint. At vandet ligger på den ene side, gør det forholdsvis let at orientere sig. Hjemturen bestod dermed mest af beundring af den fine by, mens vi gik.

Da vi (endelig) nåede tilbage til vores hostel var det noget senere, end vi havde troet, og vi var virkelig(!) trætte! Aftenen bestod dermed mest af afslapning og indlogering på værelserne. Til aftensmad smuttede vi ned på gaden og blandede en salat hos en salatbiks, der lå 50 meter fra vores hostel. Det var, hvad vi kunne overskue, og også ganske udemærket. Vi gik tidligt i seng og sov som sten!

fullsizeoutput_771d

// Springvand på Praca Dom Pedro IV //

fullsizeoutput_771e

// Gågade i vores hood //

// Fine, gamle sporvogne. Ikke den mest effektive transportform, men virkelig autentisk og sjovt! //

// Så mange flotte og finurlige facader. Mange områder var slidte på sådan en charmerende måde //