"Flytte-Hjemmefra-Gear" fra Salling

Morgensnak & Müsligrød

IMG_6060

Arhhhh, endnu en morgen med god tid. Det varierende skema er altså virkelig en af de bedste ting ved gymnasielivet. Ikke to uger er ens, og det gør at man ikke løber helt sur i den samme rutine.  Og aflyste moduler er cirka det bedste i verden!

I aften er jeg meldt på et TRX hold, hvilket betød at jeg ikke skulle træne her til morgen. Dermed kunne jeg sove lidt længere, og så har jeg tid til at få blogget lidt her til morgen. Jeg synes nemlig at disse aktuelle indlæg, hvor jeg er nærværende i det jeg skriver dem, er ret rare at skrive.

Jeg har også tid til at arbejde lidt på mit dansk essay. Jeg har nemlig sent fri både i dag og imorgen, hvor jeg også skal på arbejde, så hvis jeg skal aflevere noget gennemarbejdet til deadline på torsdag, gælder det om at få planlagt og struktureret tiden.

Og så gør det mig faktisk heller ikke noget, at skrive lige fra morgenstunden af. Tværtimod synes jeg faktisk ofte, at mit hoved er dejligt klart, og så er det ganske hyggeligt at sidde og skrible, lade sig fordybe og slubre kaffe. Jeg holder virkelig af at skrive, så et essay med et interessant emne, ser jeg bestemt ikke som en straf.

IMG_6059

Min skrivemakker i dag, foruden kaffen, blev en omgang müsligrød. Den version af havregrød, havde jeg helt glemt, men her i weekenden kom jeg i tanke om den, da der var en helt klassisk, købt müsli på morgenbordet. Jeg synes nemlig ikke at den hjemmelavede granola egner sig så godt til müsligrød, men det gør den købte slags (der primært består af gryn og flager, og en smule nødder og tørret frugt) til gengæld! Så jeg gemmer granolaen til at smide på skyr, og bruger denne, lidt mere kedelige, müsli til at lave grød af.

Tror bestemt at denne grød kommer på menuen et par gange mere, inden bøtten er tømt.

God tirsdag!

IMG_6061

Opskrift på müsligrød, 1 person:
0,75 dl. müsli (vælg din favorit – jeg brugte Axa Gold müsli, som jeg synes er helt perfekt til formålet)
0,25 dl. havregryn
1 tsk. chiafrø (kan udelades)
et nip salt
vand så det dækker grynene
topping: banan, peanutbutter, ahornsirup og kanel

  1. Bland müsli, havrgryn, evt. chiafrø og slat i en skål.
  2. Hæld vand over til det dækker grynene.
  3. Giv det 2-3 minutter i mikroovnen.
  4. Top med banan, en klat peanutbutter, ahornsirup og kanel
  5. Spis med det samme – og drik kaffe til.

TIP: Du kan sagtens justere müsli til havregryn ratioen, jeg synes bare at 3:1 er super fint. Ligeså kan du også justere konsistensen ved hjælp af vandmængden og tiden i mikroovnen.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

"Flytte-Hjemmefra-Gear" fra Salling