3 Pæne Ting

Smuttur til Aarhus // Dag 2

// Morgenmad på Hotel Oasia. Det var en rigtig lækker morgenmadsbuffet med primært økologiske sager og et fint udvalg af gode ting //

I starten af juni, da jeg lige havde fået læseferie og overstået min skriftlige eksamen og årsprøve, var min mor og jeg en tur i Aarhus. Vi havde bare en enkelt overnatning på Hotel Oasia, og fik dermed et par hyggelige dage i den fine by. Jeg har allerede delt første dag med jer, men så gik der (læse)ferie i den, og jeg fik ikke delt dag 2. Det råder jeg bod på nu!

For på anden dagen lavede vi også mange hyggelige ting. Vi havde rigtig dejligt vejr, så vi tullede primært bare rundt i byen. Vi havde et par ting, vi skulle have købt og kigget efter til vores sommerferie, og så havde jeg også en række helsekost- og køkkenforretninger, jeg gerne ville i.

Vi brugte således hele dagen rund ti byen på gåben. Kun afbrudt af en frokostpause på Aarhus Street Food og en kop kaffe på La Cabra, inden vi kørte hjem mod Fyn igen. Det var de dejligste dage, og så rart med sådan en lille get-away, bare min mor og jeg.

Det kan i den grad anbefales at udforske de danske byer. Både Odense, København og Aarhus (og sikkert også mange andre steder) byder på så mange fine oplevelser og gode spisesteder, at der slet ikke er grund til at rejse uden for landet, for at få nogle dejlige rejseoplevelser.

Her er hvad vi lavede på dag 2:

fullsizeoutput_80a7

// En tur ned af Jægergårdsgade, hvor det vrimler med gode spisesteder og fine forretninger. Vi var i den lækreste helsekost, der havde studierabat om tirsdagen! //

fullsizeoutput_801d

// Dejligt vejr og sommerstemning i Aarhus’ gågade, hvor vi fik shoppet en hel del //

fullsizeoutput_8012

// Besøg på Aarhus Street Food, der havde stået på min “to visit”-liste //

fullsizeoutput_8015

// Udover de mange lækre spisesteder (det var svært at vælge!), blev jeg også ret imponeret over bygningen. Særligt når lyset spillede ind gennem de store loftsvinduer og lyst tagkonstruktionen op //

fullsizeoutput_8002

// Vi endte med en grilled cheese sandwich, sweetpotatoe fries med chilimayo og en falafel-pita til deling. Det hele var SÅ lækkert! Jeg kan ikke vælge en favorit //

fullsizeoutput_800f

// Glad type på Street Food markedet //

fullsizeoutput_8021

// En tur ned i Latinerkvarteret igen. Det hyggeligste, mest charmerende hood! //

// Butikken Landmad, hvor det vrimlede med forskellige specialiteter. Jeg elsker at snuse rundt sådanne steder! //

fullsizeoutput_8024

// Den cortado jeg fik på La Cabra dagen før, var simpelthen så god, at jeg måtte vende tilbage og få endnu en kop. Perfekt eftermiddagstreat //

fullsizeoutput_8027

// Helsekostshopping <3 //

fullsizeoutput_8028

// Jeg fik kaffe og min mor fik is, og så var vi begge glade //

// Jeg købte en lille kaffekværn i Salling for nogle mærker, jeg havde samlet, så jeg måtte selvfølgelig også have lidt kaffebønner med hjem. De blev købt i den sødeste lille kaffeshop, Hans og Grete, hvor jeg fik vejledning til at vælge de helt rigtige bønner //