Hjemme fra Spanien // Tilbage på Bloggen

Sydspanien 2017 pt. 1 // Huerta Grande,Tarifa & Valdevaqueros

fullsizeoutput_8125// Aftensmad på terrassen foran vores feriebolig, med selskab fra stedets hunde //

Så har jeg fået kigget første omgang af vores feriebilleder igennem, og er nu klar til at dele med jer, hvad vores rejse bød på.

Vi var 14 dage i det sydlige Spanien, hvor vi nåede at bo 5 forskellige steder. De første 8 døgn var vi 4 forskellige steder, med to overnatninger pr. sted, og til sidst havde vi så 6 dage i et feriehus, hvor den stod på total afslapning. Det var den perfekte kombination af en rejse på farten med masser af oplevelser, og så max afslapning og heeeelt langsomt tempo til sidst.

De første to døgn boede vi på Complejo Rural Huerta Grande tæt på byen Algeciras. Det var et lille sted med en håndfuld ferieboliger og en pool, i et naturskønt område. Det lå langt ude i ingenting, men der var super dejligt. Det var også rigtig rart at lande et roligt sted, efter en lang rejsedag. Dagene i Huerta Grande stod på halv afslapning, halv oplevelser i Tarifa.

Fra Huerta Grande havde vi planlagt at skulle til Gibraltar, men efter lidt research besluttede vi at droppe den (det skulle efter sigende være meget turistet i sommeren og svært at komme ind til byen i bil) og i stedet besøge Tarifa, der er Spaniens (og vist også Europas) sydligste punkt. Det var den mest charmerende by, der også havde en dejlig strand, og så var der mulighed for at komme på hvalsafari. Det var min mor og drengene, mens min far og jeg gik rundt i byen. Den fordeling var alle tilfredse med – de fik spottet hvaler og min far og jeg fik udforsket byen.

Da det var tid til at tage fra Huerta Grande kørte vi forbi stranden Valdevaqueros, der er et vaskeægte surf-mekka. Der var SÅ(!!!) meget vind, jeg har aldrig oplevet noget lignende. Det var så voldsomt, at det nærmest gjorde ondt at gå på sandet, men vi endte alligevel med at gå en lang tur hen ad stranden. Da vi kom tilbage mod bilen var der en kitesurf-konkurrence i gang, så der endte vi med at stå og kigge, indtil det var tid til at køre videre mod Sevilla, der var næste stop på turen.

De første dage var skønne, ferien var for alvor i gang, og der var så meget godt at se frem til!

img_3104// Vi boede i Casa del Comandante i Huerta Grande – et fint hus med køkken, stue og 3 værelser med tilhørende badeværelser //

img_3105// Pool lige ved siden af huset //

fullsizeoutput_8118img_8357// Udsigt til Afrika på morgenløbeturen med min far. Jeg havde en nær-døds-oplevelse på den tur! Jeg er ellers i rimelig form, men jeg endte med at skulle gå(!) på denne tur, da jeg blev slået helt ud af varmen og bakkerne. Kan ikke huske hvornår det sidst er sket //

fullsizeoutput_8127// Vandhunde, der brugte hele formiddagen i poolen, inden turen gik til Tarifa. Jeg lå mest på en solseng og solede //

fullsizeoutput_8111img_2707// Iført ny bikini fra Change nød jeg turens første omgang solbadning. Perfekt start på ferien! //

img_2742fullsizeoutput_8113img_8408// Turen gik til Tarifa over middag, hvor min far og jeg udforskede de små, fine gader //

img_8402// Ved Tarifa mødes Atlanterhavet og Middelhavet i Gibraltarstrædet, hvilket gav to ret dejlige, men meget kontrastfyldte strande. På den ene side stille og badevenligt, på den anden side med store bølger //

img_8404img_8409// Tiltrængt kaffepause på vores tur rundt i byen //

img_2785// Mens min far og jeg udforskede byen, var min mor og brødre som sagt på hvalsafari, hvor de bl.a. også sejlede over mod Marokkos kyst og så små fiskerbåde, der fangede tun //

img_2971// Hvalsafari var en stor drøm, der gik i opfyldelse for min mor. Og hun fik set sine hvaler! Delfiner, kaskelothvaler og grindehvaler blev det til, og det havde været en kæmpe stor oplevelse //

img_3023// En tur mere rundt i byen, da vi alle var samlet. Jeg var i nye shorts og peplum t-shirt fra Pieces og Birkenstock sandaler //

img_3033// Aftensmad på en lille café ved navn Casa Babel, der havde gode, friske retter på menukortet. Jeg fik en avokado/rejesalat, min mor en gedeostsalat, Malthe en burger med (virkelig gode) fritter, og min far og Rasmus delte en gang seafood paella //

img_3046// Fine, fine Tarifa //

img_3049img_3136// Windy ved Valdevaqueros //

img_3164// Tosser, der selvfølgelig ikke kunne stå for fristelsen og kastede sig ud i de store bølger //

img_3182 img_3191 img_3195 img_3224img_3246// Solsikkemark på vej mod Sevilla //